Monday, December 24, 2012

Made in Łowicz - one of the first post Holocaust children!

Niedawno czytałem listy mojej mamy pisane z Warszawy do przyjaciółek które po DP obozach zostały w Europie zachodniej. Chodziło o mojego brata, poczętego w Łowiczu w czasie przepustki ojca po zajęciu Berlina. Listy z marca 1946 r zawiadamiaja ze się urodził mój brat. Tak naprawde to mojej mamie chodziło o to ze JEST NOWA GENERACJA, mimo wszystko!



W Łowiczu moja mama pracowała po wyzwoleniu jako nauczycielka w szkole która otworzono w marcu 1945 roku. Budynek stoi do dzis jako LO im Wyszyńskiego na ul. AK nr. 6. 
School where my mother worked in 1945.


Recently, I read my mother's letters written from Warsaw to her friends, who after DP camps setteled in Western Europe. It was about my brother, who was conceived in city of Łowicz when my father got some days off from the Polish Army  when in Berlin in May 1945.



Letters, dated March 1946 were to inform that my brother was born. However, the letter was more than just a letter, it was an act of announcing from my mom that there is a new generation, after all!

My mother and father in Łowicz in May 1945