Monday, August 21, 2017

Muzeum Polin i Bagno oraz Kongres Praw Dziecka - Konferencja Korczakowska 2017

Na mapie Muzeum Polin prawdopodobnie zaznaczona jest obecna lokalizacja Siennej 16 choć opis odwołuje się do budynku o tym samym numerze ale w roku 1942. Stosowanie kalki gdzie teraz = wcześniej to niestety bardzo częsty błąd, który robią osoby które nie wiedzą bądź zapominają, że przestrzeń zmienia się w czasie, a w Warszawie wojna i potem decyzje polityczne pozmieniały nie tylko numery ulic ale także ich przebiegi czy istnienie. Ciekawe czy jakby się przyglądnąć, to czy nie będzie tam więcej takich 'kwiatków'.

Tutaj dzisiejszy "Poranny skan". Oczywiście to nie Chłodna 33 tylko ul. Biała. Po obu stronach to Duże Getto. W oddali budynek Sądów. Pisałem o tym do p. Stoli w Muzeum Polin przeszło rok temu.



To juz nie cztery pory roku jak u Vivaldiego lecz 6 takowych, czyli od chwili kiedy napisałem list do pana Stoli by instytucja która prowadzi zaczeła poprawiac błedy na stronach korczakowskich. Miała sie tym zajac odpowiedzialna p. Chomatowska.
Na zachód od ulicy Bagno czyli w Ma
łym getcie jest zatrzesienie błedów. 

Trzesawisko!

Na mapce z Muzeum Polin jest pokazana fa
łszywa lokalizacja Domu Sierot z ul. Siennej o której pisałem w marcu 2016 - niebieskie kółko. 
Prawdziwa lokalizacja to moje czerwone kółko.
Powodzenia w konferencji korczakowskiej za miesiac której partnerem jest Muzeum Polin. Mam nadzieje ze uczestnicy otrzymali lepsze mapki niz te które sa na stronach internetowych Muzeum Polin.