Friday, September 20, 2024

Koszykowa 78, róg z Chałubińskiego - CePeLek -


CePeLek - tu się urodziłem 20 września 1949 roku. CePeLek od od C P L czyli Centralna Wojskowa Przychodnia Lekarska. "Podobno urodziłem się na najwyzszym piętrze, tak opowiadała moja mama gdy odwiedziła mnie po operacji na migdałki. Lezałem w tej samej sali co we wrześniu 1949 roku. Pamietam jak przez okno patrzylem na przystanek trolejbusowy zeby zobaczyc kiedy rodzice przyjada.
Dzisiaj, w dniu urodzin, chyba po raz pierwszy pomyslałem o mojej mamie i o tych bólach i cierpieniach. Podobno urodziłem sie przed ósma, zeby zdazyc do szkoły, tak to opowiadała moja mama. W tej chwili 07.44 dzwoniły moje wnuki zeby pogratulowac "przed pójściem do szkoły"!

Budynek przychodni został wzniesiony w latach 1927 - 1928 według projektu prof. Romualda Gutta. Do 1945 mieściła się tutaj Warszawska Szkoła Pielęgniarstwa. 10 listopada 1945 r. otwarto tutaj Szpital Ministerstwa Obrony Narodowej z Polikliniką. W 1952 roku jednostkę przekształcono w Centralny Szpital MON. Klinika Dziecięca była o dwie przecznice dalej, Tam pamiętam były w poczekalni emaljowane spluwaczki, akwaria z rybkami i moja ukochana lekarka.