Thursday, September 14, 2023

Judiska församlingen och plagieraren Daniel Leviathan försöker gång på gång åka snålskjuts på ditt arbete Roman!



Efter att Sveriges museum om Förintelsen presenterade förra veckan lögner om projektet som gäller UNRRAs Vita båtar och de överlevande som kom till Stockholm och dog strax därefter, fick jag ett antal intressanta samtal och stöd!

Lögner som det statliga Sveriges museum om Förintelsen presenterade handlade bl.a. om projektets upphov och genomförande där man helt uteslöt Föreningen Förintelsens Minne och den gedigna fleråriga forskningen av Roman Wasserman Wroblewski

En uppringare har sagt: Judiska församlingen och plagieraren Daniel Leviathan försöker gång på gång åka snålskjuts på ditt arbete Roman! Jag vet att det har pågått nu i flera decennier. Nu handlar det dock om ett statlig myndighet som förmedlar deras lögner!

Det är helt klart för mig att Församlingen och Lewiathan plockar fram det de behöver från min blogg Jimbao Today. Det bekräftades av Riksarkivets liggare då Leviathan beställde exakt samma dokument som jag plockade fram 2 år innan då beskrev de olika kvinnors liv. Detta trots att det fanns ett 70-tal att välja bland. Han bifogade t.o.m. en kopia av "eget foto av en dokument" som han hittade i bloggen när han försökte rentvå sig från anklagelser då han blev anklagat för plagiat. Han tog russinen ur kakan, min kaka*.

*Uttrycket "Plocka russinen ur kakan" används ofta då man väljer ut det bästa och lämnar kvar resten. Används vid olika situationer, bl.a. att beskriva de som vill nå framgång på bekostnad av andra.

Hej Roman, tack för att du häromdagen skrev om hur Judiska församlingen i Stockholm hanterat pengar den fått testamenterade till sig eller fått av staten. Jag vet inte om det är olagligt att hantera arv så men det är oetiskt och omoraliskt. Jag hade tänkt testamentera till församlingen för bl.a. skötsel av våra gravar, den där "vård för all framtid" som vi betalat för är väldigt knapphändig, men nu börjar jag tänka om. Tack för din ögonöppnare! Hälsningar C