Thursday, April 15, 2021

Är Ni mina biologiska föräldrar frågade lilla isbjörnen sina föräldrar? Mina tankar efter vaccinering med Astras vaccin.

Gamla KS. Tomt. Ingen vill ha Astra vaccin. Jag tar risken då inget alternativ finns.

Vaknade strax före midnatt. Hela min kropp skakade. Kalt under vintertäcket. Ont i musklerna och tem. strax över 32 C.



Är Ni mina biologiska föräldrar frågade lilla isbjörnen sina föräldrar?

Visst svarade de!

Varför fryser jag då hela tiden?

Mina föräldrar var inte isbjörnar men efter Astra vaccinet så fryser jag.

Första natten var värst då min temperatur visade 32.9 C. Andra natten 35.0 C.

Jag trodde först att min digitala termometern var trasig och tog den gamla analoga. Samma resultat.

Det här måste handla om en okänd koppling mellan hjärnan och sköldkörteln. Sköldkörtelhormoners effekt på blodkärl och ämnesomsättningen är känd sedan länge. Sköldkörteln, eller tyreoidea, producerar hormoner fungerar som kroppens termostat. Reglerar hur mycket värme som via blodet leds ut genom blodkärlen. Sköldkörteln sitter på halsens framsida och det finns många varianter av störningar i dess funktion. Mest kända är hypo- eller hypertyreoidism där patienter ofta att de känner sig för varma respektive frusna.

Efter Astravaccinet har jag inte bara "känt mig frusen" men varit frusen.

Sköldkörteln styrs av TSH hormonet som produceras av hypofysen. TSH påverkar sköldkörtelns viktigaste funktion att styra ämnesomsättningen i kroppen genom sköldkörtelns hormonerna T3 (tyroxin) och T4 (tyroxin).

Så tillbaks till björnungens fråga: Varför fryser jag då hela tiden? eller egentligen idag varför är min kroppstemperatur så låg.

Trots alla obehag så anser jag att det var viktigt att vaccinera sig. Alternativet är ännu obehagligare.




Har svenska forskare och TV-politiker sett de resultaten? Astra har mera biverkningar och dödsfall än de andra vacciner.