Droga książki/tekstu od pisarza/redaktora/autora do czytelnika.
Niedawno to była, długa, arcydługa droga od autora, poprzez redakcje/wydawnictwo i drukarnię do czytelnika. Droga gdzie korekta, redakcja, projekt graficzny okładki oraz fachowy skład i łamanie była dotychczas w rękach wydawnictw.
Teraz, oprócz Self-publishing książka/tekst błyskawicznie trafia do czytelników poprzez blog i internet.
Bardzo ważna jest jednak grafika i tytuł. Tytuł musi odpowiadac tzw. Key words. Key words - kluczowe słowa w wyszukiwarce.
Czy da się w 100% przewidzieć, czy tekst się spodoba czytelnikom? Czy wrócą na twój blog? Nie, ale dając odpowiedni tytuł i kluczowe słowa jest większa szansa że obecny tekst do czytelników łatwiej trafi!
Dobry pseudonim/nazwisko też pomaga by książka błyskawicznie trafiła na listę bestsellerów!
Jednak nie każdy autor odnajdzie się w roli wydawcy i dystrybutora własnej twórczości i wtedy dobrze jest skontaktować się z wydawcą.
Oczywiście pominąłem tzw. sprawy finansowe - aspekty sprzedaży tekstu.