Saturday, July 21, 2012

Korczak i manuskript - koltrast-ungar i centrum

Jutro kończę 63 albo 64 lata" – napisał Korczak w swoim Pamiętniku 21 lipca 1942 roku, a więc dokładnie na dwa tygodnie przed śmiercią.

Imorgon fyller jag 63 eller 64 år skrev Korczak i sin Dagbok den 21 juli 1942, d.v.s för exakt 70 år sedan, precis två veckor innan han blev mördad av tyskarna.

Idag kommer jag tänka på Honom medan jag tittar på koltrastar som har fått ungar!

I september fyller jag 63 år - Korczak var lika ung som jag, med andra ord!

We wrześniu koncze 63 lata - "Korczak miał  tyle samo lat co ja" - taki młody.

Bakom det blommande trädet finns ett koltrastbo med flera gröna ägg i.


Jag har hört ungarna sedan de kläcktes men ville ej störa de i boet. Nu är en av ungarna utlokaliserat till det fd blommande trädet.

Ensam och hungrig!

Här kommer pappa koltrast med en "oskarp daggmask"


Gapa säger pappa!

Gapa! Här kommer masken!

Dags att ge mat till dina syskon!



Dags för efterrätt, idag frukt!