Sunday, November 26, 2006

Jag tillbringade lö-sö på akuten.

Jag halkade lite på en lövansamling på vår gata och hörde ett klick inuti knäet, eg på dess undersida. Därefter tog jättesvåra smärtor över. Knäet vek sig inte vid händelsen. Smärtorna förvärras när knät belastas och vid minsta rotation. Då är smärtan 9.9 på smärtskalan 0-10. Annars på 3-6.

På akuten hoppades jag mellan 19.30 (lördag) och 11.00 (söndag) på en artroskopi undersökning eller CET. De har dock gjort enbart en vanlig rtg som inte visade ngt.
Kirurgens recept var att vänta 2 veckor, käka under tiden smärtstillande och därefter gör vi en riktig undersökning....

Min mammas väninna Zina bröt lårbenshalsen och kom samtidigt till akuten. Jag hälsade på henne sittande i en rullstol. För 10 år sedan flög jag med henne från New York där hon fick en hjärtinfarkt.