Tuesday, September 30, 2008

Är Gabriel en hycklare?

Hycklare tror ofta att ingen ska förstå att de är hycklare.

Tror de att vi är naiva?

Tror de inte att vi ser vad de gör?

Någon kommer dock alltid att visa och bevisa vad de gör och har gjort.

Och då får alla veta att de är hycklare.


Det handlar om 
"Officiella och Inte Officiella besök" 
till min mammas bankfack

Min mors dödsboadvokat skrev nyligen till mig att Gabriel bad honom att undersöka vem och vid vilka tidpunkter har besökt min mors bankfack.

Underligt, tyckte jag. Underligt, tyckte han! 

I Swedbank har man för över ett år sedan förklarat för de berörda att man inte registrerar de som går till bankfackvalvet. Det räcker att de har ett kort och en nyckel. 
Den som har ett kort och en nyckel kan, således, utan att det registreras, ta sig ned till bankfacket och tömma det!
Tidigare så skrev sig in bankfacksinnehavare på små blanketter innan man fick tillträde till banken.

Vad ville Gabriel? Jag tog tillfälle till akt och frågade idag, den 9 oktober, boförvaltaren, advokaten? 

Han skakade bara på huvud och sa att vid dagens besök i Swedbank då mammas bankfack öppnades "officiellt" hade han ställt Gabriels fråga till den assisterade banktjänstemannen. Bankmannen förstod inte inte heller frågan att börja med. Det räcker att man har kortet, sa Han.

Vem hade kortet? Jo Gabriel!

Han skyllde avsaknaden av smycken och guld på sin fru, som var där med min mor - allt det, hans utsagor finns nedtecknade hos adv. Berkert!