Monday, December 15, 2014

Korepetycje i nauczanie podczas wakacji letnich na koloniach Korczaka Różyczka w Gocławku



Wakacje na koloniach Korczaka Różyczka w Gocławku to nie tylko zabawy i praca na fermie. Dzieciom które miały "dwójki" pomagano w w czasie wakacji o nadrobienie braków. Srulkowi z Domu Sierot na Krochmalnej pomagała nowozatrudniona bursistka Pani Erna.

Tak pisze Srulek Krochmalnej do Małego Przeglądu  - urywki:


W Gocławku

Gdy nadszedł dzień wyjazdu do
Gocławka, wszystkie dzieci 
cieszyły się, bo tam mają 
powietrze i futbol.

Po paru dniach zapytałem, co
będzie z moją dwójką. Powie-
dziano mi, że będę się uczył 
drugim miesiącu, więc spokoj-
nie grałem w piłkę nożną. 

W drugim miesiącu spytałem, 
kto mnie będzie ratował,
przecież mam dwójkę z rachun-
ków. W końcu dowiedziałem
się, że uczniów słabych z dwój-
kami uczyć będzie panna Erna, 
która była dobra.

Srulek z Krochmalnej



Mały Przegląd : pismo dzieci i młodzieży: tygodniowy dodatek bezpłatny do nr... "Naszego Przeglądu"., R.[8], nr 23 ([9 czerwca 1933])

Ciekawy artykul na pierwszej stronie - Nauczyciel barbarzynstwa.