Thursday, November 23, 2017

Muzeum Polin - Dwa lata wakacji? Czy pełna Indolencja? Czy to ważne ile osób wywożono do Treblinki albo gdzie powstała Żydowska Organizacja Bojowa ?


Dzisiaj na nowo otworzyłem stronę Muzeum Polin o Korczaku. Nic nie zmienione na mapach z okresu okupacji.  Dom Sierot - na Siennej 16/Śliskiej 9 (górne i dolne zdjęcie - (moja niebieska kropka) został przeniesiony przez Muzeum Polin (ich pomarańczowa kropka). 

Prawie 2 lata temu pisałem do Muzeum Polin i p. Stoli o bykach w tekstach, mapach i zdjęciach jeżeli chodzi o Korczaka i Dom Sierot.

Dzisiaj na nowo otworzyłem stronę Muzeum Polin o Korczaku. Nic nie zmienione na mapach z okresu okupacji. Dlaczego taki upór?
Dom Sierot - na Siennej 16/Śliskiej 9 (górne i dolne zdjęcie - (moja niebieska kropka) został przeniesiony przez Muzeum Polin (ich pomarańczowa kropka).

Niestety i tak pozostał. Przeprowadzano, jak pisałem do p. Stoli na ul. Śliską/Pańską przy wylocie ul. Sosnowej. Zdjęcie dolne to z 1945 roku. Mimo gruzów dookoła to Dom Sierot się nie przesunął a na mapie Muzeum Polin niestety tak. 


To indolencja.

Żydowska Organizacja Bojowa (ŻOB Jidysz: ייִדישע קאַמף אָרגאַניזאַציע) –