Wednesday, May 28, 2014

Upodlenie 1969 - bez komentarza - przebitkowa kopia, czyli przez kalke


To nie jest mój wyjazd i nie moja emigracja! 






To jest mój wyjazd do Szwecji. POWRÒT do Polski pozostał nie na zielonej wkładce do paszportu nigdy wstemplowany.
Podobnie wyjazd ze Szwecji, rubryka Utresestämpel czyli Wyjazd ze Szwecji i powrót w 4 kwartale roku 1967 nigdy nie została wypełniona. Min flykt, Ystad, 23 juli 1967. Rubriken bredvid, Utresestämpeln förblev aldrig stämplad.
To nie rozrachunki z przeszłością, tylko pamięć o przeszłości. Ten drewniany pies razem z drugim (10 cm wysokości), przeszli przez dokładną kontrolę celna w Warszawie i wyemigrowali do Szwecji mimo papierów do Izraela.



To nie rozrachunki z przeszłością, tylko pamięć o przeszłości.

Szczególnie ważne strony gdy znajomi Polacy opowiadają jak to cudownie Żydom się udało wyjechać z Polski w roku 1969.

Fakt, cudownie...

Ciekawe zdanie:

Jednocześnie oświadczam że niżej wymieniony majątek...
czyli zrzeczenie się oficjalnie wszyskiego,
np. prawa do grobu na cmentarzu lub czgoś innego zapomnianego!

Czy takie dokumenty są w Muzeum

Żydów (wyrzuconych z Polski, w tym najlepszym budynku roku 2013 w Polsce?


Ciekawe zdanie:  Jednocześnie oświadczam że niżej wymieniony majątek...  czyli zrzeczenie się oficjalnie wszyskiego,  np. prawa do grobu na cmentarzu lub czgoś innego zapomnianego!





DUPA Z RĄCZKĄ - LUPA Z RĄCZKĄ to jedyny "majątek osobisty" który moi rodzice wywiezli dla mnie z Polski.  Klasyczna lupa o powiększeniu 3x. Mój ojciec był zły na mnie jak do litery L dodałem brzuszek i zrobiała sie litera D. Koszt lupy tyle co 2 kostki masła, tzw. niebieskiego


Takie papiery dają mnie pewne sprawy zrozumieć, np. odpowiedzieć na pytanie:
"Dlaczego mój Ojciec przyjechał do Szwecji zgarbiony, z pochyloną głowa i trzęsącymi się rękami". Zostawiłem Go w Polsce 3 lata wcześniej wyprostowanego i pełnego życia! Taka lista to na pewno część odpowiedzi!