Monday, January 27, 2014

Zagłada - Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu - 6 świec dla 6 milionów





Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu
A ja nie mam ani jednego zdjęcia dziadka 
Gabriela Rozentala z Warszawy, ani
Barucha Wassermana z miasta Pińsk!


W domu w Warszawie w starej ramce stała fotografia Janusza Korczaka. Wtedy myślałem że Korczak to mój dziadek. Nie było innych zdjęć ani obrazów. Teraz mam zdjęcie Korczaka w innej ramce a do tej ramki warszawskiej wprowadził się mój Tata.



W domu w Warszawie w starej ramce stała fotografia Janusza Korczaka. Wtedy myślałem że Korczak to mój dziadek. Nie było w domu innych zdjęć ani obrazów. Teraz mam zdjęcie Korczaka w innej ramce a do tej ramki warszawskiej wprowadził się mój Tata. © copyright.
6 świec dla 6 milionów - 6 milionów zamordowanych - tylko dlatego, że byli Żydami. Jeśli byśmy chcieli odczytać nazwiska wszystkich tych, którzy zginęli i dać każdemu pięć sekund, trwało by to 347 dni, jeśli byśmy czytali, bez przerwy, dzień i w noc. 
Tylko czytanie nazwisk zamordowanych dzieci żydowskich zajęło by trzy miesiące.