Tuesday, November 19, 2013

Efter 30 år och egna erfarenheter förstod mina barn att det var inte skrönor jag berättade

Mina döttrar trodde mig inte när jag berättade att när de var nyfödda så hörde jag hur kissade och att jag bytte på de då omedelbart.


I 30 år så trodde de att det var påhittade lögner!

Nu har min yngsta erkänd att hon också hör när hennes barn kissar. I alla år trodde hon att det var en skröna jag berättade!

När mina döttrar var små så använde man platta tjocka fyrkantiga blöjor. Man fäste de med hjälp av snibbar. Den stora revolutionen kom i slitet av 70-talet då man kunde köpa en snibb med ficka. Jag minns
 rullar krabat snibbar. Man använde de naturligtvis flera gånger, man bytte endast den fyrkantiga tjocka blöjan.


Blöjor och snibbar var av olika storlekar så till blöjan av storlek 3 hörde en snibb av storlek 3.